torsdag 15 januari 2009

Anledningen

till att jag är samhällsvetare och inte naturvetare är:

Euklides primtalssats
Diofantiska ekvationer
Induktion och rekursion
Kombinatorik
Polynom och algebraiska ekvationer
Kardinalitet
Geometriska vektorer
Determinanter

Jag kan fortsätta hur länge som helst, men jag tror ni förstår min poäng.

Tacka vet jag kommunalt självstyre, politisk teori, europeisk integration, internationell politisk ekonomi, micro- och macroteori inom nationalekonomin... och ja jag kan fortsätta lika länge på den här listan. Men håll med, visst låter det spännande?

3 kommentarer:

Jenny sa...

Eller tarnsplantationskirurgi, laparoskopiskt uttag, immunologi, borderline avstötning, ABO inkompatibla tx... osv Puss och kram

Anonym sa...

Social science...I love it! Miss Kath

Anonym sa...

Många svåra ord! / S