torsdag 5 mars 2009

Insikt

Med en överfull kalender där rapportskrivande och regionstyrelsemöten slåss om plats med riksdagsfrukostar, skoltävlingar, seminarier och nätverksträffar så var det något som tvunget skulle tas bort.

Detgår inte att få plats med allt. Hur mycket man än vill.

Och det som dessvärre fick stryka på foten denna gång är Jämtland. Kläppe. Mitt hjärtas rastplats. Det blir ingen visit över påsk. Det är inte möjligt att klämma in 200 mils resa för att träffa nära och kära i ynka tre dagar. Värt det, är det i och för sig alltid, men denna gång är det bara inte möjligt.

Det gör ont i hjärtat men så får det bli.

Jag sneglar längtansfullt mot sommaren i min kalender och ser framför mig många lata dagar i Kläppe. Tiden går ju så fort, men just nu känns det länge tills dess.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fan också ...

/Batte

Anonym sa...

Jag har en annan plan till påsk om du är sugen..... Benestad med män, barn och djur? / S