fredag 11 maj 2007

Converse

Jag råkade visst inhandla ett par Converse till mig själv idag. Vet inte riktigt vad som hände, men helt plötsligt så hade jag dem i min hand. Märkligt det där.

Hursom, var tvungen att rådfråga Susanna om jag verkligen ville ha skorna eller inte, hon sa såklart att jag skulle behålla dem. Och i samma mening erkände hon att hon var sugen på att köpa ett par pippigula och hon sa även att Maja måste få ett par röda.

Kontentan av detta är att vi kommer vara Familjen Converse. Och vi bestämde även att min familj och hennes familj ska teama med våra Converse, eftersom både Fred och Dion redan har varsitt par. Så när vi ses kommer vi alla fem kunna ha våra fina skor i olika färger på och så kan vi skapa en liten Converse-community där bara de som äger ett par Converse får vara med och så kan vi ha hemliga träffar, och så måste vi ha en ordförande i vår hemliga klubb... och sen....och så vidare... och sen spårade hela diskussionen ut i ett enda långt händelseförlopp som cirkulerade runt dessa Converse-skor.

Ibland undrar man hur det står till där upp i huvudet på oss!? Men roligt var det! Och jag kommer nog behålla dem. Man kan väl aldrig ha för många skor väl?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ett par roda som jag har sedan gymnasiet och de ar jakligt nice slitna... Har i Skopje ar de billigare an hemma och jag har faktiskt gatt och tittat pa ett par laga i ljusbrunt... Vi far se!! /Cara Mia

Anonym sa...

Tur att man har ett par! Svarta är mina! Puss / Clara