torsdag 3 maj 2007

På andra sidan häcken...

eller i mitt fall; bardisken.
Gjorde mitt första pass på Cuba Café i tisdags, premiärkväll och allt. Började kl 16 och 10 timmar, ett otal Mojitos, och 400 dansanta människor senare var jag rätt mör ska jag erkänna. Snacka om att man är ovan att jobba i den branschen. Men det var ändå rätt roligt. Det blir nog några sporadiska inhopp under våren och sommaren.
Det märkliga är att det är först idag som jag känner mig pigg igen efter det arbetspasset. Förslöad eller bara jäkligt ovan? You tell me.

Nästa gång jag går ut och dricker öl, super, blir full eller så, tänker jag inte svina så mycket. För det finns de som måste städa efter att jag gått hem. Fan cred till alla som jobbar med detta jämt. Jag är imponerad.

Imorrn bryter vi mönstret: Fredagsöl på Cuba. Nice.

Nästa ämne: Oj, så fel jag hade i mitt senaste fotbollstips. Liverpool mot Milan blir det istället, och jag hejar faktiskt på Milan. Forza! Men jag är iallafall glad att Chelsea är borta. Köpelag. Usch.

Törs man ens prata fotboll efter den fadäsen? Jag tror och hoppas att Man Utd åtminstone ser till att säkra titeln i Premier League. You can´t win them all sir Alex! Men ligatiteln bör hamna i Manchester.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kommer ihåg när jag jobbade på Kåren. Det var askul men man var SÅÅÅ trött efteråt. Jag skulle fan också vilja extraknäcka i en bar men i Sthlm ska man ju typ ha en magisterexamen i drinkblandning för att få ett kul sånt jobb

Anonym sa...

Och Chelsea är ett köpelag...ett köpe-lag som Gezelius skulle sagt. Jag tippar Milan, det är deras tur nu! Forza!