tisdag 22 maj 2007

Liten blir stor

Och det går verkligen undan nu. Det skrämmer mig lite vad mycket som händer för varje vecka, och hur snabbt jag glömmer det som varit. Vi tittade på baby-kläder idag eftersom Pernilla snart ska få sin bebis, och jag kan inte för mitt liv förstå att Maja varit så liten nån gång. Helt ofattbart.

När Maja kom till världen så tyckte jag at det var onödigt att skaffa en sån "mitt första år-bok" och såna saker för det kändes så självklart att jag och Fred aldrig skulle kunna glömma det som hände ändå. Jag har verkligen omvärderat detta nu, då jag inser hur många saker som man måste hålla reda på. Ett tips till alla som nån gång skaffar ett barn; se till att ha en sån bok med fina minnen.

Jag har bestämt mig för att försöka skriva lite nu istället. I en vanlig bok. Som jag ska kalla "Första åren i Majas liv-boken" :)

Bla lite viktiga ord att komma ihåg:

Issmonn- Isbjörn
Minnu- Pingu
Batemin- Apelsin
Bått- Mjölk
Osot- Trosor
Buppot- Strumpor
Buppotbyssot- Strumpbyxor
Babbo Batte- Farbror Malte

I söndags var Johan och Liza här, och Liza skulle införa en ny lek, kurragömma. Det gick sådär, eftersom Maja hela tiden följde efter Liza när hon skulle gömma sig, och sa "Maja åa me" vilket betyder följa med, och vi får nog helt enkelt inse att hon är lite för liten för kurragömma ännu. Det var roligt att höra dem försöka leka några gånger, innan Liza insåg att det inte gick.

En annan sak som ändrats från ena veckan till den andra, hon har verkligen blivit pappas flicka. För mig som är så van vid att vara mer viktig än honom, så känns det konstigt. Mycket konstigt. Lite skönt, men mest konstigt. Det var nog lite där och då, när pappa helt plötsligt blev så viktig och jag lite mindre viktig, som jag insåg att hon kommer inte alltid att vara liten och behövande och mammig och min BEBIS! Hon kommer bli, och är redan på god väg att bli, en stor flicka. Som kan vävv!

Inga kommentarer: