fredag 27 april 2007

Allt och lite till!

Idag har jag besökt Sydsvenska Handelskammaren. Ska eventuellt praktisera där. Också. Eller istället. Man vet inte. Men man hoppas! De håller till i Malmö Börshus, och jag kände de historiska vingslagen när jag steg innanför dörrarna, det var mäktigt. Och väl på plats hos Handelskammaren så vaknade mitt, ibland slumrande intresse för politik och EU, regionala samarbetsfrågor, utveckling...och ja allt det där, till liv igen. Verkar otroligt spännande. I'm hoping and praying.

Igår ringde fina Sofia, och hon har kanske kanske fixat ett sjysst sommarjobb till mig på Malmö Stad. Verkar nästan för bra för att vara sant. I'm in a flow nu känner jag. Så jag ska rida på vågen och göra det bästa av det.

De fejar på Cuba Café. Längtar tills man kan tillbringa eftermiddagarna där med en kall öl.

Vår lägenhet, och i synnerhet vår balkong är vansinnigt varm. Om man sätter sig på balkongen och blundar och försöker att inte höra alla bilar på Amiralsgatan, så kan man nästan lura sig själv att man ligger på playan och snart ska hoppa i havet för ett svalkande dopp. Fast bara nästan.

Det är fredag, så ni vet var ni hittar mig om sisådär en och en halv timme.

Inga kommentarer: