söndag 22 april 2007

Söndag, söndag

och alla helgmåsten vi hoppade över i går, till fördel för en tur till Köpenhamn, har tagits hand om idag istället. Rätt trist faktiskt.

Men Köpenhamn var LOVELY. Solen sken när vi kom fram lagom i lunchtid, slog oss ner på första bästa torg och drack "frokost" och njöt av livet. Dion och Susanna var med, eller rättare sagt, vi var med dem för det var deras idé. All cred! Planen var Tivoli, men istället, med viss guidning, så letade vi efter Zoo... (Tack till lillasyster Kraft, vi hade nog gett upp utan hennes hjälp!) Och även tack till Tuborg, som höll oss nedkylda och belåtna.

En hajk senare, eller sisådär 45 min, så var vi framme! Jag vet inte vem som var mest uppspelt; jag eller Maja... lejon, tigrar, apor, isbjörnar, sälar, pingviner, you name it! Det kändes som vi var på safari. Tillbringade nog ca 4 timmar bland djuren. Men när aftonen nalkades började vi ändå längta hem till fosterlandet så vi styrde kosan mot Sverige igen.

Dagen avslutades med en underbart god, och mycket sen middag hemma in la casa Svensson/Jedlid där mästerkocken Dion och hans hjälpreda slängde ihop smarriga saker medan damerna satt i soffan och drack vin. Lyx!

Helgens tråkigaste; Kasst av MFF att torska mot Trelleborg, som innan idag inte hade vunnit en allsvensk match på 23 omgångar. Men MFF kan inte slå blåbärslagen verkar det som. Talanglöst. Jag är besviken. Och som den framgångssupporter jag är, tänker jag inte titta på dem på ett tag. Ha!

2 kommentarer:

Anonym sa...

No comments yet? Da ar det val dags for Miss Cara Mia att lagga forsta. Har fatt tag pa biljetter till FYROMS Eurovision entry. Pa torsdagkvall ar det Carolina for slanten.

Ps. Praktik ar ett ont maste Ds.

Anonym sa...

Talanglös är ett ord jag hade glömt bort var vårt bästa ord för ett par år sedan!
SWEET!

Ta handelskammaren! Låter bättre på CV:n. Men å andra sidan är ju mitt motto "follow your heart" så ta det som du tror blir äst i längden!

Och tack för rösten!

Puss