fredag 20 april 2007

En vecka

långt ifrån vanligheterna. Man tror varje dag att detta är dagen då livet är standard, som det ska vara, ett ideal... Men i princip varje gång visar det sig att så är inte fallet. Just som jag hade vant mig vid att skolan var lagom slö, jag hade tid för träning och shopping och diverse fikor med goda vänner, så förändras allt och skolan blir seriös. Kors i taket! Lektion varje dag, och till och med en grymt inspirerande föreläsare. Allt omkullkastas och jag känner genast att jag vill ha det så här jämt...jag gillar, jag älskar att ha det fullt upp. Även om jag då och då glömmer det och råkar njuta för mycket av ledighet.

Har ju lovat att återkomma i den tidigare frågan om praktik, och ja jag borde uppdatera er. Men. Nu är det än krångligare. För nu har jag helt plötsligt två. 2, due, dos, intressanta praktikplatser att välja mellan. Den senaste på Sydsvenska Handelskammaren. Varför är det alltid så; allt eller inget. På samma jäkla gång. Fast båda innebär ju samma ekonomiska förutsättningar, alltså inga goda, synd va!?

Efter en vecka med fullt upp, och till och med (!!!???) stressympton som glömska, ont i magen och yrsel, så är det ju finally fredag. Hade en grym presentation idag på morgonen kl 09. Efter det la min hjärna av. Mötte Susanna och intog lunch med vin. Det behövde jag. Vi har verkligen hängt hela dagen Grymt bra! Sen givetvis Gatan, det bara är så på fredagarna. Can´t help myself.

Kom hem kl 20 ca, och gav mitt hjärtegryn en mycket sen middag. Och efter det uppfann jag hjulet, igen. La henne i sängen, tände en lampa och gav henne henne tre Pixi-böcker. Sen gick jag till köket och diskade. Det funkade, hon sover. Tror jag, hoppas jag! Idag har hon verkligen varit helt underbar! All the way.

Imorrn väntar en tur till Köpenhamn! Ska bli kul, är där helt för sällan.

Over and out från en Lisa med sååå mycket energi! Kärlek till er alla.

Inga kommentarer: