måndag 2 juli 2007

En känsla av tomhet

infinner sig alltid när jag varit i Kläppe, och kommer hem till Malmö igen. En lägenhet känns trång och instängd, och staden känns bullrig. Men ge mig till ikväll sen är jag van igen, och gillar det! Givetvis. Hemma är ändå Malmö. Nu.

En vecka hos mor och far:
- Pokerturnering varje kväll, jag vann flest gånger. Såklart.
- Öl och vin och Gammel Dansk, och mer öl och lite vin, och mat och lite snacks, och lite mer mat och en macka osv.... Nu blir det diet! Annars får man sola i vassen denna sommar. Eller det är kanske för sent för diet?
- Fika hos världens finaste farmor Anna, vaje dag! Hon är så liten tanten, men ack så rar. Jsg hoppas och tror att hon kommer leva för all framtid.
- Lite traktorkörning, såklart! Måste ju hålla mig uppdaterad på de nya maskinerna!
- Mycket åka fyrhjuling eftersom det visade sig vara det roligaste Maja vet!
- Barn, barn och lite mera barn. Lånade brorsans ungar lite, och fick känna på hur det skulle vara att ha tre ungar samtidigt, och nej nu blir det inga syskon kan jag meddela. Jag har nya gråa hår och nya rynkor efter dagarna med Maja, Tuva och Albin. Men shit vad roligt DE hade!
- Givetvis så "glömde" jag boka tågresa hem igen, så när det var dags att tänka på refrängen så blev det bil, mammas fina och 120 mil med Maja i bilstol. Hon kan vara det snällaste barnet som funnits ever, hon var ledsen ca 5 min av 14 timmar, och inte bara var hon snäll, hon var dessutom på ett utomordentligt gott humör hela vägen och höll låda och ville leka osv. Ibland, inte helt sällan, så förundras jag över att vi lyckats få detta praktexempel till dotter!

Kontentan av det akuta billånet är att mina föräldrar, brorsan och hans barn kommer ner nu till helgen och ska hämta hem bilen, och hälsa på oss. Det blir roligt. Om än borde föräldrakvoten vara fylld snart! ;)

Sist, men absolut inte minst: Wilma har kommit till världen! Pernilla och Martin fick en fin liten flicka! Grattis nyblivna föräldrar! Jag hoppas på att hinna träffa dem idag redan!

Inga kommentarer: