tisdag 24 juli 2007

Underbart är kort

Alldeles för kort. Tre intensiva dagar blev det i Kläppe, precis som jag förutspådde. Men ändå, trots den knappa tiden, var det värt det. När vi klev av tåger kl 06.30 i fredags kändes det som en kalldusch, 14 grader, mulet och snål västanvind. Men efter regn kommer sol, och när lördagen grydde så tittade solen fram, och det blev på hela taget en fin dag. Kristina och Robert var ett vackert brudpar, festen var rolig, Skellefteåborna var norrländska så det förslog, och väldigt trevliga. En kille, Robin tror jag han hette, sa till mig "Du ser tysk ut" Sjysst va!? Förutom den kommentaren, och att min klänning rämnade så var det en lyckad bröllopsfest anser jag.

Hemresan fortlöpte utan större bekymmer, gårdagen tillbringades med STOR-städning hemma. Och som ni alla vet; jag älskar ju att städa. Så nu är man tillbaka på sitt jobb, har ett välstädat hem och ute regnar det. Allt som vanligt hemma i Malmö med andra ord.

Inga kommentarer: