torsdag 5 juli 2007

Ibland

så ses vi inte på ett halvår, och ibland så ses vi en gång i veckan. Jag och mina föräldrar alltså. I eftermiidag kommer de ner, och det gör även min storebror och hans fina små glin; Albin och Tuva.

Känner att det kommer bli ett fullspäckat schema. Brorsan har aldrig varit i Malmö tidigare så han vill nog göra turistsaker, sen ska det tydligen inhandlas alkohol i Tyskland (ni vet där uppe i norr måste man ju bränna hemma för att inte bli ruinerad, men öl är svårt att göra på egen hand, så nu ska det shoppas a'la mass!) Jag hoppas de åker till Tyskland imorrn då jag ändå måste vara på jobbet, så kan vi umgås resten av helgen. Gissningsvis så faller vi väl snart in i det gamla mönstret; mat och vin. Så gick det med den dieten! Fast jag har ju faktiskt varit spiknykter sen i lördags, så nu är jag väl ändå förtjänt av en öl? Eller två?

I eftermiddag ska jag träffa min (enligt mina planer) framtida chef på Handelskammaren och diskutera hur vi ska lägga upp hösten. Spännande.

Regnet forsar ner i ett jämngrått Malmö. Men det är torsdag, jag har sovit ut, och det kommer bli en FAB helg! Så jag klagar inte.

Inga kommentarer: